Browser Not Supported

It seems that you are using an outdated version of Internet Explorer. To visit this website, please update your browser.

24 Sèvres: het nieuwe online platform van LVMH

Wat ging er mis? Dat was wat velen zich afvroegen toen LVMH in 2009 E-Luxury offline haalde. Volgens het mode-conglomeraat was de markt sinds de start van de e-commerce website te veel veranderd; merken als Louis Vuitton hadden hun eigen sterke aanwezigheid ontwikkeld, ten nadele van de verkoopcijfers van E-Luxury, dus wat had de website dan nog toe te voegen? Met deze boodschap gingen zij nog enkele maanden verder als journalistiek platform, totdat het uiteindelijk zijn laatste zucht uitblies aan het einde van het jaar.

Sindsdien is de wereld nòg meer veranderd. De e-commerce markt wordt nu gerund door namen als Zalando, MyTheresa, Net-a-Porter en MR PORTER en online winkelen is veel gangbaarder dan voorheen. Het is in deze wereld dat LVMH hun nieuwe platform 24 Sèvres presenteert, dat zal dienen als de online extensie van Le Bon Marché. Met 150 merken, waarvan ongeveer 30 merken uit LVHM’s eigen portfolio zullen komen, zal het nieuwe e-commerce platform op 6 juni gelanceerd worden in 70 landen, beginnend met het veroveren van de vrouwenmarkt. Door middel van exclusieve producten en on-the-spot video styling en consulting, hopen ze een marktaandeel te veroveren van een steeds sterker groeiende markt.

Wat timing betreft is de lancering van een nieuw e-commerce platform ideaal: nu LVMH recent Dior volledig opgekocht heeft zal dit het eerste online platform worden waar zowel Dior als Louis Vuitton verkrijgbaar zijn. Daarnaast bedekt e-commerce nog maar 7% van de totale verkoop van high luxury merken, iets dat tot 2020 zal groeien naar 12%.

Toch denkt Ian Rogers, de chief digital officer van LVMH, dat hun late toetreden en gefaalde eerste poging hun grootste troef is: “We willen geen early adopters meer zijn. Dat waren wij ooit, en daar hebben we de prijs voor betaald. Het internet is sterk gegroeid en veel visueler geworden. Wij willen graag jaren van offline visual merchandising ervaring vertalen naar een sterke, visuele online experience. Als consumenten 6 juni de website bezoeken, dan zullen ze zien dat wij veel meer neigen naar visual merchandising dan naar editorials, zoals de competitie dat op de dag van vandaag nog steeds doet.”

SHOWHIDE Comments (0)

Comments are closed

A new Belgium-based, independent digital trade and business magazine for fashion professionals.

ABOUT | CONTACT