Browser Not Supported

It seems that you are using an outdated version of Internet Explorer. To visit this website, please update your browser.

Google & H&M maken samen ‘Coded Couture’

De Data_Dress

Wordt 2017 het jaar waarin digitale kleding z’n eerste stappen zet richting het grote publiek? Zo lijkt het wel, want de industrie is volop aan het experimenteren met betaalbare slimme designs. Zo wordt bijvoorbeeld Ivyrevel klaargestoomd voor lancering: een nieuw label dat digitale kledingstukken gaat maken op basis van data. Het merk noemt zichzelf “the first digital fashion house, launching this year”.

Mogelijk luidt het verhaal de democratisering van digitale mode in. Ivyrevel is immers het resultaat van een samenwerking met Google en wordt ondersteund door de H&M-groep. Zweedse topblogster Kenza Zouiten is één van de founders van CodedCouture by Ivyrevel. Zij is tevens het gezicht van het pronkstuk van de collectie: de Data_Dress.

Het verhaal van de Data_Dress is simpel: je installeert een app die gedurende een week allerlei data capteert uit je dagelijkse leven. Die data worden vertaald in een gepersonaliseerd ontwerp dat voor jou wordt gemaakt aan een democratische prijs. De jurk wordt vervolgens thuis bezorgd.

Een lancering om naar uit te kijken!

Zweedse blogster Kenza Zouiten
De Data_Dress

“Mogelijk luidt Ivyrevel de democratisering van digitale mode in.”

www.codedcouture.com

 

SHOWHIDE Comments (0)

Comments are closed

A new Belgium-based, independent digital trade and business magazine for fashion professionals.

ABOUT | CONTACT